مرکز پژوهش و خانه آثار کامبیز رستگار

در کنار هم، راهی به‌سوی روشنایی… شهری که با هم می‌سازیم، بی‌مرز، بی‌پایان…

مرکز پژوهش و خانه آثار کامبیز رستگار

در کنار هم، راهی به‌سوی روشنایی… شهری که با هم می‌سازیم، بی‌مرز، بی‌پایان…

مرکز پژوهش و خانه آثار کامبیز رستگار

در این خانه، جست‌وجوی اندیشه و نوآوری در بستری میان‌رشته‌ای جریان دارد؛
محیطی پویا برای ثبت و انتشار پژوهش‌ها، ایده‌های نو، نقدهای علمی و گفت‌وگوهای فرهنگی که مرزهای دانش را درمی‌نوردد.
افق‌گشایی، روشنگری و ترویج تفکر و خلاقیت، رسالتی است که در این مسیر برعهده دارم.
از همه علاقه‌مندان به دانش، نوآوری و هم‌اندیشی دعوت می‌کنم تا در هم‌آفرینی و پویایی این فضا سهیم باشند و با حضور و مشارکت خود، بر باروری این بستر بیفزایند.

 

در عصر اشباع تبلیغات و کاهش اعتماد عمومی به پیام‌های تجاری، برندهایی وجود دارند که بدون حتی یک کمپین تبلیغاتی، به نمادهای جهانی بدل شده‌اند. پژوهش جدید من با عنوان «برندسازی ارگانیک از نگاه داوینچی» به بررسی این پدیده می‌پردازد و با الهام از زندگی و آثار لئوناردو داوینچی یکی از ماندگارترین برندهای فرهنگی تاریخ مدلی مفهومی برای خلق، توسعه و ماندگاری برندها، بدون اتکا به تبلیغات مستقیم ارائه می‌کند.

در این مقاله، با بهره‌گیری از نظریه‌های معاصر سرمایه و حافظه فرهنگی، اسطوره‌سازی و برند فرهنگی، نشان داده‌ام که کیفیت ذاتی، روایت فرهنگی، ابهام خلاق و بازتولید اجتماعی در جامعه، ارکان اصلی خلق برندهای ماندگار و نمادین هستند؛ برندهایی که نه صرفاً دیده می‌شوند بلکه برای نسل‌ها تفسیر و بازآفرینی می‌گردند.

این پژوهش مناسب مدیران برند، استارتاپ‌ها، هنرمندان و هر فعال اقتصادی است که به دنبال راهی برای متمایز شدن و دوام بدون هزینه‌های ظاهری تبلیغات می‌گردد.

 

دانلود مقاله

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی